dinsdag

Dinsdag 16 November 2010

Weer een stukje week voorbij. Gisteren bij de chirurg geweest en vanochtend naar de fysio.
Gisteren bij de chirurg was bijzonder, in die zin dat het heel verhelderend was.
Ze hebben 70 % er uit kunnen halen. En dat is, gezien de tumor, best veel.
De chirurg vroeg hoe of het het met me was. Ik antwoordde: " goed, ondanks dat mijn dak is gelicht ".
Hij vroeg hoe het met de wond ging, of daar problemen mee waren. In principe niet, maar er zijn twee plekjes die niet helemaal willen sluiten. De ene keer zijn ze dicht en het andere moment zijn ze weer open.
Waarschijnlijk zijn het twee onderhuidse hechtingen die er nog niet uit zijn. Die zouden vanzelf oplossen, enzo niet willen ze wel even een handje helpen.
Een gesprek gehad over bestraling en chemo. Bestraling heeft als groot nadeel dat het op de langere termijn, na 10 jaar ongeveer, schade aan het brein gaat opleveren. Daar zitten we niet echt op te wachten.
De chemo voor deze oligodendroglioom is er een die in het VU in Amsterdam wordt toegepast.
Dus daar gaan we morgen nog even praten.
De chirurg was even bang dat hij toch nog te ver was gegaan met snijden. Hij vond me zo stil na de operatie.
Nu kwam dat wel weer vrij snel op gang.
Alleen toen moesten daarna de medicijnen vrij snel omhoog.
Al met al een heel gedoe. Helemaal met die tussentijdse medicijnverhoging thuis.
Ik blijf in ieder geval bij hem en dokter Enting onder controle.

En vanochtend naar de fysio. Dat was maar goed ook want na twee dagen wist ik al dat het fout zat.
Dat bekken van mij, ik worstel er al jaren mee, maar wanneer het fout zit weet ik het direct.
Klein bekkenprobleempje gehad ongeveer zo'n 14 jaar geleden.
En ik had inderdaad gelijk, het zat inderdaad weer scheef. Het is weer rechtgezet. Coby, heel veel dank....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten