zondag

Onafhankelijkheid

Ben voor het eerst alleen thuis.
Nagenoeg alleen, de kinderen zijn er wel. Maar geen andere volwassenen.
En dat is lang geleden.
In eens besef ik dat de wasmachine moet draaien. Wat? Hij mag wel vijf keer draaien!!
Dat gaat denk ik niet lukken, maar ik kom een heel eind. Met een beetje mazzel waait het zo droog.

Het is raar, maar wanneer er steeds iemand bij je is, doe je ook niets meer.
Er gaat nu steeds iemand mee, wanneer er boodschappen moeten komen. Want ik mag geen auto meer rijden. Iedereen liep bij het boodschappen doen altijd achter mij aan.
Nu loop ik achter diegene aan die het boodschappenlijstje heeft gemaakt!

Voor moederdag heb ik een hele grote fietstas gekregen. Nu kan ik alleen heen. Met mijn eigen boodschappenlijstje, zelf de boel opzoeken, in mijn eigen tempo.
Onafhankelijkheid is iets heel bijzonders; iets dat je pas mist wanneer je het kwijt bent geraakt....

Liefs, Niek

1 opmerking:

  1. Het zou zo een spreuk voor op een tegeltje kunnen zijn, maar ik denk zeker dat het waar is. Geniet van deze nieuwe onafhankelijkheid.
    Liefs Marja

    BeantwoordenVerwijderen