donderdag

Eindelijk bericht.

De derde opinion uit Nijmegen is binnen. Daar zijn ze het er over eens dat de diagnose niet een astrocytoom graad 3 is, maar een oligodendroglioom graad 3 is. Vraag me niet hoe ze het weten en het hebben uitgezocht.
Het verschil?
Het is een ander type cel. Een astrocytoom groeit sneller en  is moeilijker te behandelen. Een oligodendroglioom ( leuk woord voor galgje ) groeit langzamer en is gevoeliger voor behandeling.
Twee voordelen voor mij dus.
Maar daarentegen kan het nog steeds niet helemaal weggehaald worden en moet ik de rest van mijn leven onder controle blijven om te checken  of de tumor verder groeit.
Prognose: iets gunstiger dan bij een astrocytoom, maar een rimpelsaurier word ik waarschijnlijk niet.
Maandag, even wachten dus, heb ik een afspraak bij drs. Wagenmakers. Neurochirurg in het UMCG.
Weer een gesprek over een operatie. Wat ik begrepen heb valt de kosten/ baten verhouding in dit geval iets gunstiger uit dan bij de vorige diagnose.
Pfffff.....

4 opmerkingen:

  1. Hoi Naamgenoot,
    Eindelijk! Het klinkt beter dan wat je eerder te horen hebt gekregen. Lekker proberen te genieten van het weekend, en vooral van het slagen van je zoon. Is toch ook wel aan zijn ouders te danken denk ik zo, dan doe je toch wel iets goed. Maandag wachten we wel weer af.

    groetjes van Monique Sol X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve buurvrouw,
    Ik bewonder je kracht, je moed en je optimisme. En je weet.. als je zin hebt om 'alle' frustratie van je af te praten of gewoon eens dom te kletsen, dan kom je maar een bakkie thee doen.
    Liefs Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niek.

    ik vind je een kanjer.
    als ik 10 petten had dan nam ik ze allemaal voor je af.

    liefs mam. love you.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi monique,ik ben blij voor je dat de diagnose hoe moeilijk die ook is,toch weer beter uitvalt en je niet van het allerslechtste uit hoeft te gaan.het is leven bij de dag en genieten van elke dag die goed is,spreek uit ervaring door de burnout waarin ik nu zit.had je het gedicht gestuurd omdat ik het ook iets voor jou situatie vond,eerst door het dal heen en dan weer langzaam verder.
    ik wens jou en familie veel liefs toe en een warme knuffel vanuit berlicum.ik denk aan je.xxx

    BeantwoordenVerwijderen